diumenge, 7 d’abril del 2013

Sóc independentista

--avui és diumenge set d'abril de dos mil tretze, i si, sóc independentista, i jo de mal no en sé fer--

Prepareu-vos pel 27 d'abril a la Rambla Sant Francesc de Vilafranca del Penedès!!!! --encendrem amb espelmes una estelada immensa i espectacular!!!--tot això ho porta l'ANC (l'Assemblea Nacional Catalana)---tot plegat amb un munt d'actes que començaran a partir de les cinc de la tarda, i entre els quals hi haurà lloc per a la poesia, per combatre amb les paraules allò que un dia van ser pedres, per reivindicar la nostra terra, per reafirmar-nos com a poble, per un somni que ha d'esdevenir realitat ben aviat!!!!--l'acte poètic consistirà en una lectura de poemes a càrrec de Santi Borrell, Violant De Bru, Joan Porcar, Sonia Sola Gil, Boujtat, David Caño i un servidor----no us ho podeu perdre!!---ens hi veiem, no?


I quin mal faig, si dic que sóc independentista;
si parlo del meu poble i l'estimo,
i ressegueixo amb la paraula el desig del meu paisatge somiat.
I quin mal faig, si dic que sóc independentista;
si parlo de ser lliures,
i vull escriure el català amb la claredat que mereix.
I quin mal faig, si jo de mal no en sé fer;
si m'agradaria compartir la meva llengua amb tu,
el meu poble amb tu,
la meva cultura amb tu,...
I quin mal faig, si dic que sóc independentista;
si jo de mal no en sé fer,
i ressegueixo amb la paraula el desig del meu paisatge somiat.
I si crido contra el vent i disparo amb les paraules,
i si parlo del meu poble i ressegueixo el bell paisatge;
i si canto els himnes de les nostres esperances,
fins el dia que toquem amb les nostres mans, la nostra absoluta llibertat,
i més.
I quin mal faig, si dic que vull la independència.

Marc Freixas, publicat a relatsencatala.cat el 24 de juliol de 2004



Ah, per cert, que també tindré la sort de compartir versos lliures al Festival de Poesia a les caves... però això ja us ho explicaré en un altre moment...------

Enllaç a relatsecatala.cat on hi trobareu el poema :

http://relatsencatala.cat/relat/soc-independentista/12946 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Dades personals

La meva foto
Cosiu-me les ferides que encara passegen per les venes. Acaricieu el bon desig i permeteu-me un sospir sense angoixa mentre caminem plegats, tots units a paisatges on només s'hi entreveu aquella felicitat de victòria que desterra les tristeses dels vençuts i conquereix el futur de nosaltres per fer-nos arribar al cim més alt tocant el cel amb les mans i els ulls dins la terra. Cosiu-me i protegiu-me.